A gyerekek hatékonyabb eléréséhez az online marketing egyik legújabb stratégiáját próbálgatja a McDonald’s a McWorld honlappal. A kritikusok szerint viszont ez a bújtatott marketing tisztességtelen a gyerekekkel szemben, akik észre sem veszik, hogy manipulálják õket.
A gyerekek hatékonyabb eléréséhez az online marketing egyik legújabb stratégiáját próbálgatja a McDonald’s a McWorld honlappal. A cél, hogy a látogatóknak a kellemes idõtöltésrõl egy idõ után magától értetõdõen az adott márka jusson az eszükbe. A gyerekek játszanak és barátokat szereznek a „brand” segítségével, az online közösségépítés és a szórakozás hatására a való életben is beszélgetnek barátaikkal a „brandrõl”, így az adott márka teljesen átszövi a mindennapjaikat.
A McWorld esetében elsõ látásra szinte csak az elnevezésben fedezhetõ fel az online játszótér mögött csendben meghúzódó McDonald’s. A színes, gazdagon illusztrált játékok egy-egy kisebb részlete utal csak az étteremláncra – például a fõoldal sarkában a növények közé elrejtett logó, vagy a játékok betöltését jelzõ jellegzetes Happy Meal-doboz. A játékkal töltött idõ alatt tehát az oldal viszonylag diszkréten adagolja a felhasználónak magát a márkát.
A kritikusok szerint viszont ez a bújtatott marketing tisztességtelen a gyerekekkel szemben, akik észre sem veszik, hogy manipulálják õket. A McWorld-ben a gyerekek avatarjához például különleges kiegészítõk is elérhetõek – azonban ezekhez csak a Happy Meal menükhöz adott kódokkal lehet hozzáférni. Ráadásul a szórakoztatásba ágyazott reklám kapcsán még nem létezik kidolgozott fogyasztóvédelmi szabályozás sem: jelenleg csak az adatvédelmi törvényeknek kell megfelelnie a McWorldnek is. (Miközben a tévében a reklámokat élesen el kell különíteni a valódi tartalomtól.)
UGRÁS AZ EREDETI CIKKRE.