Magazin

A nagyvállalatok új csalija gyerekeknek

A gyerekek hatékonyabb eléréséhez az online marketing egyik legújabb stratégiáját próbálgatja a McDonald’s a McWorld honlappal. A kritikusok szerint viszont ez a bújtatott marketing tisztességtelen a gyerekekkel szemben, akik észre sem veszik, hogy manipulálják õket.


A gyerekek hatékonyabb eléréséhez az online marketing egyik legújabb stratégiáját próbálgatja a McDonald’s a McWorld honlappal. A cél, hogy a látogatóknak a kellemes idõtöltésrõl egy idõ után magától értetõdõen az adott márka jusson az eszükbe. A gyerekek játszanak és barátokat szereznek a „brand” segítségével, az online közösségépítés és a szórakozás hatására a való életben is beszélgetnek barátaikkal a „brandrõl”, így az adott márka teljesen átszövi a mindennapjaikat.

A McWorld esetében elsõ látásra szinte csak az elnevezésben fedezhetõ fel az online játszótér mögött csendben meghúzódó McDonald’s. A színes, gazdagon illusztrált játékok egy-egy kisebb részlete utal csak az étteremláncra – például a fõoldal sarkában a növények közé elrejtett logó, vagy a játékok betöltését jelzõ jellegzetes Happy Meal-doboz. A játékkal töltött idõ alatt tehát az oldal viszonylag diszkréten adagolja a felhasználónak magát a márkát.
































A kritikusok szerint viszont ez a bújtatott marketing tisztességtelen a gyerekekkel szemben, akik észre sem veszik, hogy manipulálják õket. A McWorld-ben a gyerekek avatarjához például különleges kiegészítõk is elérhetõek – azonban ezekhez csak a Happy Meal menükhöz adott kódokkal lehet hozzáférni. Ráadásul a szórakoztatásba ágyazott reklám kapcsán még nem létezik kidolgozott fogyasztóvédelmi szabályozás sem: jelenleg csak az adatvédelmi törvényeknek kell megfelelnie a McWorldnek is. (Miközben a tévében a reklámokat élesen el kell különíteni a valódi tartalomtól.)

 
UGRÁS AZ EREDETI CIKKRE.

 




Kapcsolódó cikkek
Nemnövekedés Hete Budapesten

Nemnövekedés Hete Budapesten

Budapesten rendezik meg a Nemnövekedés Hetét. A talányos kifejezés egy újszerű megközelítést takar azzal kapcsolatban, hogy egy korlátokkal határolt világban a korlátlan növekedés nem fenntartható, másrészről nem is feltétlenül szükséges. A színes programsorozat ezt a témát igyekszik közelebb hozni hozzánk.
A pénz nélkül élő ember

A pénz nélkül élő ember

Mark Boyle készpénz és hitelkártya nélkül, a saját erejében és találékonyságában bízva vágott bele egy kísérletbe, amelyről kiderült, hogy tulajdonképpen maga az élet. Semmit sem vásárolt, és semmit sem költött két éven át. Soha sem érezte magát olyan boldognak és egészségesnek, mint amikor pénz nélkül élt.
Tárgyaink története

Tárgyaink története

A "Tárgyaink története" (The story of stuff) tartalmas, elgondolkodtató, de könnyen emészthetõ filmecske. Segítségével végigkísérhetjük mindennapi tárgyaink életét az elõállítás, szállítás, gyártás, reklám, fogyasztás, hulladék rendszer mentén. Most már magyar szinkronnal is elérhetõ!