Magazin

EAThink2015: globális nevelés a táplálkozáson keresztül

Tanárok jelentkezését várják most induló környezetvédelmi projektbe. A „Fogyassz lokálisan, gondolkozz globálisan” mottóval induló program célja, hogy - a fenntartható élelmezés kérdésén keresztül - felhívja a diákok figyelmét társadalmi felelősségükre és lehetőségeikre.

Célok

Az EAThink2015 nemzetközi globális nevelési projekt az élelmezés (élelmiszerfogyasztás és –termelés) témáján keresztül hívja fel a tanárok és diákok figyelmét a kérdés összetettségére, világméretű kölcsönhatásaira, ösztönöz kritikai gondolkodásra.

Az idén márciusban induló, 2017 végéig tartó program során a bevont tanárok és osztályok segítségével olyan új oktatási anyagok érzékenyítő workshopok jönnek létre, amelyek a fenntartható élelmezés dilemmáját állítják középpontba, körüljárva a lokális és globális szintek összefüggéseit, a különböző regionális lehetőségeket, a környezeti és társadalmi hatásokat, illetve alternatív, a helyi forrásokra támaszkodó megoldásokat kínálnak. Mindezeket a program során megvalósuló közösségi események erősítik: iskolai dobozkertek kialakítása, vándorkiállítások, fénykép- és videóverseny, valamint a tanárok és diákok nemzetközi virtuális és személyes tapasztalatcseréi.

Kiket várunk?

A program megvalósításához olyan általános- és középiskolai tanárokat, diákcsoportokat/osztályokat keresünk, akiket érdekel a téma, akik szívesen vesznek részt egy nemzetközi projekt megvalósításában, vállalják az aktív részvételt a közös munkában, akiknél lehetőség van a témába vágó workshopok megtartására, illetve dobozkertek kialakítására (vagy meglévő kiskertek fejlesztésére). Akik nyitottak a világ sokszínűségére és problémáira, szívesen osztják meg tapasztalataikat a résztvevő többi 11 európai és 2 afrikai ország tanáraival, diákjaival és erről rendszeresen blogbejegyzéseket írnak.

Mit biztosítunk?

  • nemzetközi kapcsolatok, tapasztalatok
  • külföldi tanulmányút tanároknak
  • vándorkiállítás bemutatása
  • workshopok tanároknak és diákoknak
  • belföldi tanulmányutak diákoknak
  • induló tőke a dobozkertek kialakításához
  • tiszteletdíj a projektben résztvevő tanároknak

Amit kérünk (írásban megerősítve):

  • aktív részvétel a projekt teljes időtartama alatt
  • aktív szerepvállalás az új tudásanyagok kidolgozásában, kipróbálásában
  • lehetőség biztosítása workshopokok megtartására az intézményben
  • egy kiskert/dobozkert létrehozása és fenntartása az intézményben a projekt teljes időtartama alatt
  • a diákok bevonása és aktív részvételre ösztönzése (fotóverseny, blogírás, workshopok, kiskertek fenntartása)

További részletek és információk a szervezők (Anthropolis – Antropológiai Közhasznú Egyesület) honlapján.