Magazin

Elindult a Bubi, az első budapesti közbringarendszer

Budapest új közösségi közlekedési lehetőségeként szeptember 8-án elindult a fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi. Jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a MOL Bubi weboldalán lehet, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban.

A közbringarendszer elindításának célja, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz a környezetkímélő biciklit.

Első ütemben 76 helyszínen 1100 kerékpárt lehet használni; a gyűjtőállomások egymástól 300-500 méterre helyezkednek el. A pesti oldalon a Nagykörúton és a Városligeten belül, Budán pedig a Vízivárosban, valamint a dél-budai egyetemi negyedben és a Margitszigeten. A rendszer részét képezik olyan fontos csomópontok, mint a Széll Kálmán tér és a Móricz Zsigmond körtér. A későbbiekben kapcsolódik a hálózatba többek között Zugló és Óbuda is.

A kerékpárokat jeggyel vagy bérlettel lehet igénybe venni, 0-24 órán át. Személyes regisztrációval és egyszeri díj befizetésével éves vagy féléves bérlet váltható, de bankkártyás fizetéssel akár napi-, 3 napi vagy hetijegyet is lehet vásárolni. Jegyvásárláskor kauciót zárolnak a felhasználó bankkártyáján, amit a jegy érvényességi idejének lejártakor felszabadítanak. A BKK számos indulási, illetve állandó kedvezményt kínál.

30 percig mindkét felhasználói csoport számára díjmentes, ha érvényes jeggyel vagy bérlettel rendelkezik. Fél óra után ez az összeg fokozatosan emelkedik. Több órát meghaladó időre már nem éri meg igénybe venni, ezzel a rendszer kihasználtságát segítik: akinek szükséges, találjon a tárolókban bringát.

A kerékpár bérlése és leadása egyszerű lépésekből áll.

4-5 kilométernél hosszabb utakra a kerékpár a közösségi közlekedéssel kombinálva különösen hatékony. Nem kell az egész utat kerékpárral megtenni, lehetséges csak akkor és ott használni, amikor és ahol a többi közlekedési eszköznél előnyösebben lehet vele haladni.

Egyirányú közlekedésre is használható, nem kell a visszautat is kerékpárral megtenni, ha átalakul a program. Az utazásunk minden szakaszát az arra legalkalmasabb eszközzel tehetjük meg: távolabbról érkezve metróról, vonatról, távolsági buszról átszállhatunk kerékpárra, és a zsúfolt belváros utcáin már azzal tehetjük meg az utat.

A "Közbringával Budapesten" zsebtérkép segítségével könnyen megtervezhetők az útvonalak egyik gyűjtőállomástól a másikig.

 

 

Kapcsolódó cikkek
A kerékpározás éve lesz 2013 Bécsben

A kerékpározás éve lesz 2013 Bécsben

Mivel az osztrák főváros célja, hogy 2015-re az összes megtett út 10 százalékát két keréken tegye meg a lakosság, 2013-at a kerékpározás évének nyilvánították Bécsben.
Világkörüli nászút kerékpárral

Világkörüli nászút kerékpárral

Egy a természetjárás és a környezetvédelem iránt elkötlezett fiatal pár világkörüli nászútra indult - fekvőkerékpárral. Élményeiket, benyomásaikat a "360° bringa" blogban osztják meg. Érdemes beleolvasni, inspiráló gondolatok tárháza.
Szoknyás női Critical Mass harcol a román bringautakért

Szoknyás női Critical Mass harcol a román bringautakért

Miközben a szoknyás bringázás New York-ban is érdekvédelmi hívószó lett, Romániában országossá nőtte ki magát a Skirtbike nevű mozgalom, ami nem csak a bringás közlekedést népszerűsíti, hanem érdekképviseletként harcol a jobb infrastruktúráért.
Fenntartható városok

Fenntartható városok

Az EU lakosságának több mint 80 százaléka városban él, ami sajátos - környezeti - problémákhoz is vezet. Ezen folyamatok hatására fogant meg az úttörõ városatyák fejében az a gondolat, hogy változtatni kell a városok megszokott mûködési rendjén, és mérsékelni kell a városias léttel kapcsolatos negatív hatásokat.
Bringakölcsönzés Lille-ben

Bringakölcsönzés Lille-ben

Útjára indult az észak-franciaországi Lille városának „BuBi”-ja, vagyis közösségi kerékpárkölcsönzõ rendszere. A V’lille-nek két fontos specialitása van a hasonló, Párizsból, Bécsbõl vagy Barcelonából ismert kerékpárkölcsönzésekhez képest.