Magazin

Már tekerhető a Pilis Bike erdei kerékpáros úthálózat

A Pilisi Parkerdő Zrt. kerékpár-turisztikai fejlesztésének köszönhetően immár - 9 „Parkolj és bringázz!” (P+B) ponttal és 28 kijelölt biciklitúrával - egy csaknem 600 kilométernyi ajánlott erdei kerékpáros útvonal áll a kirándulni vágyók rendelkezésére.

Újabb nagyszerű kezdeményezés segíti a - környezetkímélő - természetjárás népszerűsítését, elterjesztését: nemrégiben összefüggő kerékpárút hálózatot alakítottak ki a Pilis, a Visegrádi- és a Budai-hegységben gördülő kalandoroknak. A Pilist, valamint a Visegrádi és a Budai-hegységet átszelő Pilis Bike bicikliút-hálózat a túra-, illetve a szabadidő kerékpárosok igényeit egyaránt szem előtt tartva valósult meg.

Egyre többen keresik fel két keréken az erdőket, a kerékpáros turizmus, és a kerékpáros turizmusról való gondolkodás az utóbbi években hatalmas fejlődésen ment keresztül. A természetvédelmi és erdőgazdálkodási szempontok figyelembevétele mellett a Pilisi Parkerdő Zrt. kiemelt céljává vált az erdei kerékpározás infrastrukturális és kényelmi feltételeinek korszerű, minden igényt kielégítő biztosítása. A túrakerékpárosok ugyanis minél változatosabb és hosszabb útvonalakon szeretnének kerekezni; míg a városban élő szabadidő kerékpárosok legnagyobb problémája ezzel szemben az, hogy örömmel bicikliznének a természetben, ám a legtöbbjük nem szívesen használja a belvárosból az erdőkbe vezető kerékpárutakat.

 

 

A Pilis Bike projekt az egyre növekvő közösségi igényeknek megfelelően így két szinten kínál megoldást:

  • 9 személygépkocsival könnyedén megközelíthető, úgynevezett „Parkolj és bringázz!” (P+B) kiindulópontokról, különféle távú és nehézségű túrákkal mindenki számára elérhetővé teszi az erdei kerékpározás lehetőségét – például a Budakeszi Vadasparktól, a szentendrei Skanzentől, vagy Nagykovácsitól;
  • a túrakerékpárosok számára pedig az eddiginél is hosszabb és komplexebb útvonalhálózatokat alakítottak ki.

A Pilisi Parkerdőben mintegy 330 km erdei kerékpáros út van, hogy ezekre alapozott túrákkal az érdeklődők felfedezhessék a térség nevezetességeit, vagy eljussanak egyik helyről a másikba kerékpárral. Az útvonalak a Budai-hegység, illetve a Pilis, Visegrádi-hegység szinte valamennyi települését érintik.

A bringások a honlapon és a P+B pontokon kihelyezett táblákon túraleírásokat és az adott túrák nehézségi fokát is megtalálják. Szám szerint 28 különféle távú és nehézségű kerékpáros túrát tehetnek azok, akik személygépkocsival kimennek az erdőbe és onnan kívánnak kerékpározni. A bringatúrákon való tájékozódást az erdőben a fákra festett PB-jelzések segítik, a kerékpározást pedig az erdőben is néhány egyszerű szabály betartása teszi biztonságossá.

Mivel a Pilis Bike kijelölt úthálózatának egy része az erdőterületeken kívül halad, az érintett önkormányzatok, valamint a Magyar Természetjáró Szövetség, illetve kerékpáros szervezetek bevonásával, széleskörű szakmai egyeztetés során ölthetett végleges formát a nagyszabású kerékpár-turisztikai fejlesztés.

A Pilis Bike összefüggő úthálózatához az erdészet munkatársai erdei üzemi utakat nyitottak meg és erdészeti utakat kötöttek össze, új túraútvonalakat jelöltek ki, továbbá információs táblákat helyeztek ki és új jelzéseket festettek.

Bringára fel hát, s irány az erdő!

Kapcsolódó cikkek
Bringázzunk együtt Európa városaival!

Bringázzunk együtt Európa városaival!

2017-ben Budapest is csatlakozott a European Cycling Challenge-hez, az európai városok közötti legnagyobb kerékpáros versenyhez. A május 1. és 31. közötti kihíváson a főváros más európai városokkal mérheti össze magát kerékpáros közlekedésben. A versenyhez bárki csatlakozhat. 
Zöldút a Rákos-patak mentén

Zöldút a Rákos-patak mentén

A hamarosan elinduló „Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó” - Dunától a városhatárig vezető - fejlesztése a főváros első igazi városi zöldútja lehet. De mi is az a zöldút?
Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap

Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap

Az idei évben ismét megrendezésre kerül az Európai Mobilitási Hét és az Európai Autómentes Nap. Szeptember 16. és 22. közt számos magyarországi város és település is érdekes, színes programokkal népszerűsíti a környezetkímélő közlekedési alternatívákat.
Városi roller csomagtartóval

Városi roller csomagtartóval

A városok légszennyezettségén sokat javíthatunk, ha autó helyett - amikor lehet - alternatív utazási megoldásokat választunk: közösségi közlekedés, kerékpározás, telekocsizás, gyaloglás vagy éppen rollerezés. Utóbbi elterjedését segítheti elő egy újfajta modell, mellyel a rövid távokon történő teherszállítást, bevásárlást is intézhetjük.
Egy hónap autók nélkül

Egy hónap autók nélkül

Mi történik, ha egy városrész úgy dönt, hogy egy teljes hónapra autómentes lesz? Mindenkinek tetszik, és a világ sem dől össze.
Elindult a Bubi, az első budapesti közbringarendszer

Elindult a Bubi, az első budapesti közbringarendszer

Budapest új közösségi közlekedési lehetőségeként szeptember 8-án elindult a fővárosi közbringarendszer, a MOL Bubi. Jegyet venni a főbb gyűjtőállomások érintőképernyős felületein és a MOL Bubi weboldalán lehet, míg bérletet a BKK ügyfélközpontjaiban.
Kapcsolódó termékek
- 17Alexander Kern: KerékpárjavításAlexander Kern: Kerékpárjavítás
készleten
2 995 Ft2 490 Ft 2 490 Ft/db
kosárba
- 17Benecz Paraferee Ferenc: Kerékpártúrák a BükkbenBenecz Paraferee Ferenc: Kerékpártúrák a Bükkben
készleten
2 995 Ft2 490 Ft 2 490 Ft/db
kosárba
- 17Gazsi Szabolcs, Németh Balázs: Kerékpártúrák a Balaton környékénGazsi Szabolcs, Németh Balázs: Kerékpártúrák a Balaton környékén
készleten
2 995 Ft2 490 Ft 2 490 Ft/db
kosárba