Magazin

A szupermarketek - avagy a narancslé útja Brazíliából

Az elmúlt évtizedekben a szupermarketek élelmiszerpiaci részesedése egyre nőtt; mára kulcsszerepük van a fogyasztói igények alakításában. Vezető piaci helyzetük révén nagyban befolyásolják, hogy beszállítóik hogyan, milyen élelmiszereket termesztenek; hogyan dolgozzák fel, s csomagolják azokat.

Végső soron emberek százmillióinak életére és környezetére is komoly hatással vannak. A Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2009 óta kutatja: hogyan. A TVE önálló kutatásokat végzett a szupermarketek fenntarthatósági hatásairól, és egyes termékek útját vizsgálva mutatják be a szupermarketek kezében koncentrálódó vevői erő hatásait.

 

 

A narancslé útja – facsarva, Brazíliából

Az Európában elfogyasztott narancslé 80%-a Brazíliából származik, és az ital útja a fogyasztókig elégedetlenséggel és méltánytalansággal van kikövezve.

A TVE Bombera Krisztinával forgatott filmjében bemutatja azokat a méltatlan munkakörülményeket, melyek között a Magyarországon is legnépszerűbb gyümölcslé készül. A filmben arra is keresik a választ, hogy a legnagyobb európai szupermarketláncoknak milyen szerepe van a helyzet kialakulásában és lehetséges megoldásaiban.

 

Kapcsolódó termékek
Biofaktura Bio almaléBiofaktura Bio almalé
készleten
2 290 Ft 763,3 Ft/1 l
kosárba
NépszerűBiofaktura Bio homoktövis-alma gyümölcslé - 3 literBiofaktura Bio homoktövis-alma gyümölcslé - 3 liter
készleten
3 290 Ft 1 096,7 Ft/1 l
kosárba
NépszerűBiofaktura Bio céklalé - 3 literBiofaktura Bio céklalé - 3 liter
készleten
3 290 Ft 1 096,7 Ft/1 l
kosárba
Homoktövis velő bio ültetvénybőlHomoktövis velő bio ültetvényből
készleten
3 590 Ft 7 180 Ft/1 kg
kosárba