Magazin

Elképesztő biciklishidat építettek Koppenhágában

Koppenhágában, a kikötő felett egy emelet magasan futó, kétsávos biciklishidat adtak át a közelmúltban. A látványos és szívgyönyörködtető építmény tökéletes példája, a Jan Gehl világhírű városépítész vezette emberközpontú várostervezésének.

Nyolc év várakozás után, a közelmúltban egy elképesztő látványt nyújtó, a kikötő felett egy emelet magasan futó kétsávos kerékpárhidat adtak át Koppenhágában – írta meg a The Guardian. A Bryggebroen és Dybbølsbro városzrészeket összekötő, 5 millió euróból felépülő híd a "Bicikli-Kígyó" (Cycle-Snake) névre hallgat. A 235 méter hosszú narancssárga felfestésű, kétsávos biciklihídnak köszönhetően a tekerőknek már nem kell a lépcsőkön fel-alá cipelni a kétkerekűjüket vagy elképesztő kerülőket megtenniük ezen az útvonalon. Ugye milyen logikusnak tűnik, hogy Koppenhágában a két keréken közlekedők nem szeretnének felesleges kerülőket tenni?

„Én még csak márciusban költöztem Amagerbe. Amikor épp volt szabadidőm és a Vesterbo kerületbe mentem szórakozni vagy kocsmázni, eddig a Fisketorvet nevű plázát mindig meg kellet kerülni bicajjal, vagy a lépcső maradt. Ezen segít most a snake, ami közvetlenül rávezet a videó végén is látható Bryggebroen hídra” – meséli a hvg.hu-nak Nagy László, Koppenhágában tanuló egyetemista, aki a cikkben található felvételeket készítette.

 

 

Dugók a bicikliutakon, utat levágó bringás, de van megoldás

Jelenleg a dán főváros lakóinak 70 százaléka közlekedik bicklivel vagy használja a városi tömegközlekedést. A bicikliutakon még közlekedési dugók is előfordulnak. A probléma megoldása talán a legeklatánsabb példája a koppenhágai várostervezésnek. Ugyanis a kerékpárutak visszaszorítása helyett azok bővítése mellett döntöttek, még több helyet elvéve ezzel az autósoktól. A biciklihálózat megléte mellett azonban fontos, hogy ezek megfelelően csatlakozzanak a tömegközlekedéshez, így a buszokat és vonatokat a kerékpárok szállítására alkalmassá tették.

Ennek a folyamatnak újabb tökéletes példája a nemrégiben átadott kerékpárhíd, amivel természetesen még nem állt meg az élet. A tervezők tudják, hogy még ha a legjobb szándék is vezérelte őket és igyekeztek gondosan eljárni, még így is létrejöhetnek konfliktusok és hibák, amiket látni lehetett volna előre, vagy megelőzhetőek lettek volna.

FOLYTATÁSÉRT UGRÁS AZ EREDETI CIKKRE

Kapcsolódó cikkek
Már tekerhető a Pilis Bike erdei kerékpáros úthálózat

Már tekerhető a Pilis Bike erdei kerékpáros úthálózat

A Pilisi Parkerdő Zrt. kerékpár-turisztikai fejlesztésének köszönhetően immár - 9 „Parkolj és bringázz!” (P+B) ponttal és 28 kijelölt biciklitúrával - egy csaknem 600 kilométernyi ajánlott erdei kerékpáros útvonal áll a kirándulni vágyók rendelkezésére.
Városi roller csomagtartóval

Városi roller csomagtartóval

A városok légszennyezettségén sokat javíthatunk, ha autó helyett - amikor lehet - alternatív utazási megoldásokat választunk: közösségi közlekedés, kerékpározás, telekocsizás, gyaloglás vagy éppen rollerezés. Utóbbi elterjedését segítheti elő egy újfajta modell, mellyel a rövid távokon történő teherszállítást, bevásárlást is intézhetjük.
Teherbiciklis központ nyílt Budapesten

Teherbiciklis központ nyílt Budapesten

A Cargonomia Budapest első teherbiciklis központja, ahol kipróbálhatsz és kibérelhetsz mindenféle kerékpáros szállítóeszközt. Sőt! Biozöldség-átvevő pontként is üzemel, és szövetkezeti biopékség kenyerét szállítja házhoz.
Az ön városában is dugó van? Vesse be a tehertricikliket!

Az ön városában is dugó van? Vesse be a tehertricikliket!

Hét kilométernél rövidebb távon a legfeljebb 200 kg tömegű árukat teherhordó két- vagy háromkerekű kerékpáron volna érdemes fuvarozni, ezzel csökkenthető a kisebb haszongépjárművek (furgonok, gépkocsik) okozta szennyezés. A városi áruszállítás 51 százalékát simán vihetnénk biciklivel.
Bolzano, a kerékpáros mintatelepülés

Bolzano, a kerékpáros mintatelepülés

Tágas terek a gyalogosoknak és kerékpárosoknak, jól értelmezhető kerékpáros jelzések, olcsó és praktikus megoldások. Az olaszországi Bolzanoban fontos a kerékpáros életforma terjesztése, segítése.
Ahol 1898 óta tilos az autózás

Ahol 1898 óta tilos az autózás

Más amerikaiaknál fittebbek és gazdagabbak a michigani Mackinac lakói - így foglalta össze tapasztalait egy riporter, aki valóságos időutazásnak írta le a látottakat. Mackinacban mindenki kerékpárral közlekedik.
Kapcsolódó termékek
Biciklivel járok suliba! - matricaBiciklivel járok suliba! - matrica
készleten
10 Ft 10 Ft/1 db
kosárba