Magazin

Helyben vedd meg!

Több mint 70 bolt csatlakozott a Magyar Kerékpárosklub 2010. decemberében indított kampányához, mely a gyalogos és kerékpáros bevásárlás gazdasági és társadalmi elõnyeire igyekszik felhívni a figyelmet. A lakosságot pontgyûjtõ nyereményjátékkal motiváló társadalmi célú kampány egészen február végéig tart Zuglóban, tavasszal pedig Budapest több más kerületében is elindul.

Bár az autós bevásárlások gazdaságosnak tûnhetnek, számos vizsgálat bizonyítja, hogy hosszú távon nem csak a környezetre - és ezáltal egészségünkre - hanem pénztárcánkra is rossz hatással vannak. Ráadásul tönkre teszik a lokális kereskedelmet és szolgáltatóipart, veszélyeztetve a helyi közösségeket, hiszen a nagy bevásárlóközpontok a kis üzletek, mûhelyek, piacok vevõit "csábítják el".


























A decemberben kezdõdött kampány arra igyekszik rávilágítani, hogy munka és lakóhelyünk környezetében gyalogosan, vagy kerékpárral elérhetõ távolságban minden szükséges áru és szolgáltatás fellelhetõ. A lakosságot pontgyûjtõ nyereményjátékkal motiváló társadalmi célú kampány egészen február végéig tart Zuglóban, majd tavasszal Budapest több más kerületében is elindul. A program hosszú távú célja tehát az emberek egészségének javítása, a helyi gazdaság fellendítése az aktív közlekedési módok (gyaloglás és kerékpározás) népszerûsítése és a rövid távú utazások elõnyben részesítése által. A játékhoz bárki csatlakozhat.

A zuglóiaknak - mint ahogy más kerületi, települési, városi embereknek - nem kell messzire autózniuk, ha élelmiszert, zöldséget, villanykörtét, papír-írószert, vagy például képkeretet szeretnének venni. Elég, ha a helybenveddmeg.hu oldal térképén megkeresik az akcióban résztvevõ boltokat, melyek bejárati ajtaján Helyben vedd meg! matrica is jelzi, hogy az adott üzletben pontokat kaphatnak a gyalogos, vagy kerékpáros vásárlásokért.

























A február végéig tartó kampányban minden résztvevõnek 18 matricát kell összegyûjteni ahhoz, hogy esélye legyen az 50 darab egyedi Helyben vedd meg! táska, vagy egy 100 ezer forintos vásárlási utalvány megnyerésére.


A játékról és a programról további információk a kampány honlapján olvashatók.