Magazin

Tudatos termelés, tudatos fogyasztás

Az élelmiszeripar fenntarthatóságát ösztönzi, ezzel hozzájárulva az éhezés és a szegénység elleni küzdelemhez. Több mint 1300 céggel van kapcsolatban a világ 60 országában. Ez a Fairfood International.

Elsõ hallásra mindenkinek a Fair Trade ugrik be, pedig nem ugyanaz a kettõ. A Fairfood célkitûzései között elsõ és legfontosabb az élelmiszeripari és italgyártó cégek termelésének, kereskedelmének fenntarthatóvá tétele, illetve az ilyen irányban történõ lépések elõsegítése, támogatása. Ezen túl célként tûzték ki a szegénység és az éhínség elleni harcot. A Fairfood ösztönzi a cégek döntéshozóit, hogy olyan döntések mellett tegyék le a voksukat, amelyek nem csak megvalósíthatók, de valódi eredmények elérésére is alkalmasak. Ideológiája szerint a környezet érdekében tett változtatások, fejlesztések pozitív fogyasztói vélekedést eredményeznek, ami pedig marketing értékkel bír. Ez az, amiért a cégeknek, a termelõknek és a kereskedõknek egyaránt megéri cselekedni.


Az adó is felelõsségvállalás


A Fairfood a szektorban dolgozó cégek adózási, vagy inkább nem-adózási, adó-elkerülési szokásait is szeretné megváltoztatni. A fejlett országok vállalatai ugyanis adóparadicsomok beiktatásával szabadulnak meg adóterheiktõl. A joghézagok következtében a fejlõdõ országok legalább 284 milliárd dollár adójövedelemtõl esnek el évente. A vállalati felelõsségvállalás több, mint a gyerekmunka felszámolása és a zöld energia. Az adóelkerülés szintén egy fontos pont. Az adóparadicsomok ellen azonban nem egyszerû felvenni a kesztyût, mivel a pénz pillanatok alatt kerül a termelés helye szerinti országokból adóparadicsomokon át a cég székhelyére.



Itt a banán, hol a banán

Az Ecuadorból az EU-ba utazó banán papíron egész más utat tesz meg. A gyümölcs postafiók cégeken keresztül, virtuálisan adóparadicsomokba kerül, például a Bahamákra. Egy gyümölcsös cég az adója 25%-át képes „megspórolni” így, amit ellenkezõ esetben a termelõ országban fizetne be. A fejlõdõ ország pedig elesik a neki járó adóbevételtõl azoknak a cégeknek a javára, akik az õ területeirõl származó termékekbõl húznak busás hasznot.


"Nézz szembe azzal, amit megeszel”


A
„Face your food” videókampány a világ minden táján megszólítja az embereket. A figyelemfelkeltés célja rádöbbenteni a fogyasztókat arra, hogy közösen komoly befolyást gyakorolhatnak az élelmiszeriparra. A kampányhoz bárki csatlakozhat! A kisfilmet, amely bemutatja, hogyan eszel meg egy banánt/almát/tojást visszapörgetve, lelassítva teszik fel a honlapra a kampányvideók közé. Érdemes megnézni – és akár hozzá is tenni! - írja a Kukabúvár magazin.







Kapcsolódó cikkek
Itt az első Tudatos Vásárló Piaci Jelentés

Itt az első Tudatos Vásárló Piaci Jelentés

Itt a bizonyíték, hogy a pénzünk szavazat. A 2017-ben először megjelenő Európában egyedülálló Tudatos Vásárló Piaci Jelentés azoknak a naponta meghozott vásárlói döntéseknek a piaci értékét becsüli meg, amelyekkel a fogyasztók egy fenntarthatóbb és méltányosabb világra szavaznak.
Teherbiciklis központ nyílt Budapesten

Teherbiciklis központ nyílt Budapesten

A Cargonomia Budapest első teherbiciklis központja, ahol kipróbálhatsz és kibérelhetsz mindenféle kerékpáros szállítóeszközt. Sőt! Biozöldség-átvevő pontként is üzemel, és szövetkezeti biopékség kenyerét szállítja házhoz.
Klímabarát és felelős élelmiszerfogyasztás

Klímabarát és felelős élelmiszerfogyasztás

Hogyan zöldíthejük étkezési szokásainkat? Mi köze az élelmiszernek a környezetvédelemhez? Hogyan tarhatjuk szem előtt az energiatudatosságot és a társadalmilag felelős hozzáállást az asztalnál is? Ötletek és tanácsok a GreenDependent Egyesülettől.

Azt támogasd, aki rászorul!

Elméletben elcsépelt, a gyakorlatban annál kevésbé az a környezettudatos vásárlás. Pedig máris itt a régi-új terület, amire egy tudatos vásárló odafigyel: ez pedig a hátrányos helyzetûek támogatása. A Szolidaritás Egyesület egy éve indította el Webvásártér nevû programját, ami éppen az ún. „társadalomtudatos” termékek forgalmazását tûzte ki célul.
Jó termékek adatbázisa

Jó termékek adatbázisa

A Tudatos Vásárlók Egyesületének legújabb adatbázisa azoknak nyújt segtítséget, akik vásárláskor szeretnék elõnyben részesíteni a bio, magyar vagy épp fair trade (méltányos kereskedelembõl származó) termékeket. Az adatbázis frissítéséhez a vevõk segítségét is várják.
Kapcsolódó termékek
- 30Gulyás Emese: Tudatos Vásárlók KönyveGulyás Emese: Tudatos Vásárlók Könyve
készleten
2 850 Ft1 990 Ft 1 990 Ft/db
kosárba
Will Tuttle: A világbéke étrendWill Tuttle: A világbéke étrend
készleten
2 490 Ft 2 490 Ft/db
kosárba
- 13Ruediger Dahlke: Peace Food - Békés táplálkozásRuediger Dahlke: Peace Food - Békés táplálkozás
készleten
3 200 Ft2 790 Ft 2 790 Ft/db
kosárba