Jan Gehl: Élhető városok

- 23
Jan Gehl: Élhető városokJan Gehl: Élhető városok

A könyv a várostervezés emberi dimenziójával foglalkozik. A város és a benne élő ember közötti kapcsolat mélyreható vizsgálata elkerülhetetlen kérdéssé válik, ha élhető környezetet akarunk teremteni. Ma már szerencsére egyre inkább magától értetődőnek vesszük, hogy a város az embereknek épül.

Származás: Magyarország
Értékelések: 0/5   0 értékelés alapján »
Raktárinformáció
Raktáron
kedvencekhez
Ár: 4 490 Ft (4 276 Ft + áfa)
Eredeti ár: 5 800 Ft Egységár: 4 490 Ft/1 db
kosárba
Termékleírás

A könyv eredeti címe: Gehl, J. (2010) Cities for People, Island Press. (ISBN 978-1597265737) (angolul)

Jan Gehl dán építész és várostervező. Koppenhágában él, munkájának középpontjában a városi életminőség javítása áll, különös tekintettel a gyalogos életmódra.

Jan Gehl 1960-ban szerzett építészeti mesterfokozatot a koppenhágai Dán Királyi Szépművészeti Akadémián. Először építészként működött, majd 1966-tól a közterek formáit és használati módját kutatta az akadémián. A Gehl Architects – Urban Quality Consultants tanácsadó cég alapító tagja. Felesége gyermekpszichológus, és Gehl a vele folytatott beszélgetések kapcsán kezdett az épített környezet emberi oldalával foglakozni, azzal, hogy az emberek hogyan használják környezetüket, illetve milyen épületek között érzik jól vagy rosszul magukat.

Nemzetközi hírű tanulmánya, a Life Between Buildings ("Élet házak között") 1971-ben jelent meg dánul, angolul pedig 1987-ben.

Későbbi műve, a Public Spaces, Public Life arról szól, hogy Koppenhága hogyan alakult át 40 év apró lépései során autó-központú városból gyalogos-centrikus várossá. A koppenhágai Strøget autómentes városrész, a világ legnagyobb gyalogos bevásárló-övezete, nagymértékben Gehl munkája nyomán alakult ki. Gehl világszerte számos várostervezési projektben vesz részt. 2004-ben nagy jelentőségű tanulmányt készített a londoni közterekről. 2007-ben New York városa bízta meg azzal, hogy utcáit gyalogos- és kerékpárbarátabbá tegye.

Ma már a világ lakóinak a többsége városokban lakik, és a városi növekedés várhatóan tovább fog gyorsulni az előttünk álló évek folyamán. Az 1960-as évektől az autók vették át a közterületek fölötti uralmat, egyre jobban kiszorítva a gyalogosokat és rontva az életminőséget a városokban. Ez a könyv is a várostervezés emberi dimenziójával foglalkozik. A város és a benne élő ember közötti kapcsolat mélyreható vizsgálata elkerülhetetlen kérdéssé válik, ha élhető környezetet akarunk teremteni. A városoknak nem ideológiánkat kell alátámasztaniuk, hanem az életigenlés terepének lenniük, amelynek kiindulópontja, mozgatója, értelme és célja egyetlen dolog: az ember. Hogyan lehet ezt szem előtt tartani egy olyan művi világban, ahol elviselhetetlen a sűrűség, a helyhiány, a technika mindent átható uralma, a zaj, a szennyezés? Mit és hogyan lehet tenni úgy, hogy mindennek ellenére élhető, biztonságos, fenntartható és egészséges legyen a környezetünk?

 

A város szemmagasságból – Budapesten járt Jan Gehl
Eseménybeszámoló az epiteszforum.hu-n: http://epiteszforum.hu/a-varos-szemmagassagbol-budapesten-jart-jan-gehl

Értékelések (0)
Ezt a terméket még nem értékelték, legyen Ön az első aki értékeli a terméket
Bővebb leírás
Kiadó TERC Kft.
Megjelenés 2014
Oldalszám 280
Formátum 185×248 mm
Kötészet keménytáblás

ISBN 978-963-9968-96-7

100% válogatott öko termékek Rugalmas kiszállítás A termékek 99%-a raktárról Személyes átvétel 30 napos pénzvisszafizetési garancia Törzsvásárlói program
Ajánljuk még Neked
Tedd le az autót és utazz ingyen az Autómentes napon!

Tedd le az autót és utazz ingyen az Autómentes napon!

Rengeteg program és utazási kedvezmény elérhető az Európai Mobilitási Hét keretében - nem csak autósoknak! :)
Faültetési akció Budapesten

Faültetési akció Budapesten

A 16. kerületben laksz? Akkor Te is csatlakozhatsz az idei faültetéshez!
Négylábú fűnyírók Bécsben és Madridban

Négylábú fűnyírók Bécsben és Madridban

Nem zajosak, nem szennyezik a levegőt, nem igényelnek benzint sem. És más városokban, településeken is alkalmazzák őket.
Pályázatok, melyek segíthetnek a társasházak zöldítésében

Pályázatok, melyek segíthetnek a társasházak zöldítésében

Kerékpártároló? Udvarzöldítés? Energetikai felújítás? Most lehetséges!
Essen, egy zöldülő város példája

Essen, egy zöldülő város példája

Essen 2017-ben viseli az Európa Zöld Fővárosa címet. Az egykori bányászváros lenyűgöző átalakuláson ment át; gondosan megtervezett, tudatos munkának köszönhetően mára Németország egyik legzöldebb metropoliszává lépett elő.
Zöldút a Rákos-patak mentén

Zöldút a Rákos-patak mentén

A hamarosan elinduló „Rákos-patak menti ökoturisztikai folyosó” - Dunától a városhatárig vezető - fejlesztése a főváros első igazi városi zöldútja lehet. De mi is az a zöldút?
Hamburg új terve: húsz éven belül autómentessé válni

Hamburg új terve: húsz éven belül autómentessé válni

Egyre több város tűzi ki maga elé a célt, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentse az autós forgalmát. Hamburg szintén beállt ebbe a sorba, ők húsz éven belül szeretnének radikális változást elérni.
A fa értékeiről

A fa értékeiről

Feszített tempót diktáló világunkban vajmi kevesen állnak meg egy-egy fa előtt, hogy elmélázzanak kicsit s megcsodálják. Pedig lenne mit. Ágas-bogas koronájukkal, tarka köntösükkel és utánozhatatlan formavilágukkal szemet-lelket gyönyörködtetnek. S mintha mindez nem lenne elég, hatalmas részt vállalnak fel a természet körforgásának örök munkájában.
Bio-Szolár házak - Bemutatópark Németországban II. rész

Bio-Szolár házak - Bemutatópark Németországban II. rész

A Frankfurt közelében található SonnenPark bemutatásáról szóló cikk folytatása.